czwartek, 26 marca 2015

Bitwa pod Arcole - MB Puzzle 2000

Po "Bitwie pod Gibraltarem" zdecydowałem się pozostać w tematyce batalistycznej lecz przenieść się na suchy ląd. 

Kolejnym zatem obrazem podczas Światowych Dni Puzzli 2015 była "Bitwa pod Arcole" firmy MB Puzzle:


Oryginalny tytuł dzieła to "La bataille du Pont d'Arcole".
Obraz przedstawia bitwę z 1796 roku, w której armia austriacka starła się z Francuzami:


Autorem dzieła jest Horacy Vernet, francuski malarz żyjący w latach 1789-1863:


Aby zasadom stało się zadość, pierwsze zdjęcie tradycyjnie zawierało klucze:


Zacząłem przyzwyczajać się do segregacji więc z tymi puzzlami nie było inaczej:




Okazała się ona dość trudna z uwagi na brak charakterystycznych stref czy partii obrazu. Dodatkowo cały obraz okazał się dużo ciemniejszy  niż ten na pudełku.
Próby podziału wyglądały następująco:






Puzzle miały dość zróżnicowane kształty. Jakość nadruku niestety nie spodobała mi się - obraz na puzzlach był mdły i mało wyrazisty.

Na pierwszy ogień poszła ramka:


Już przy niej pojawiło się pierwsze rozczarowanie - brakujący puzzel. Sporo czasu spędziłem szukając go w pozostałych kawałkach - niestety bezskutecznie...

Cóż - bitwa trwać musiała - i trwała:





Jak widać - wspierał mnie Krecik, którego użyczyła mi córka. 
Zasłaniał brakującego puzzla.

Zaczęły pojawiać się pierwsze postaci:








Po powyższych zdjęciach widać jeszcze jedną cechę puzzli - dość trudno je sfotografować. Odbijały mocno światło (niczym Trefl).

Dół obrazu nabierał kształtów:



Układanie tego obrazu okazało się prawdziwą walką. Brak puzzla (później okazało się, że w sumie 3...) spowodował lekką frustrację. Słaba jakość puzzli ją pogłębiła co w efekcie spowodowało, że puzzle układałem bez większej przyjemności.

Ratowałem się podziałem wg kształtów:





Przemieściłem się ze stołem bezpośrednio pod okno aby maksymalnie wykorzystać światło dzienne:


Niewiele to pomogło - puzzle cały czas, w niezwykle denerwujący sposób odbijały światło:






Na tym zdjęciu dobrze widać relację: oczekiwania a rzeczywistość:




Dół udało się w końcu ułożyć (ujawniły się przy okazji 2 kolejne braki):


Pozostało już "tylko" niebo. 
Przy tak słabej motywacji nie zapowiadał się szybki finisz:




Wspomniane wcześniej zróżnicowanie kształtów trochę pomogło. Niebo zaczęło się wypełniać chmurami i dymem bitewnym:





Puzzle udało się zakończyć 9 wieczora:


Zdjęcie jest słabe ale najlepsze z kilkunastu, które zrobiłem.
Zbliżenia też pozostawiają wiele do życzenia lecz skoro już je zrobiłem to przyjrzyjmy się im:

















Zdjęcia 3 zgub:





Niebo z bliska:




I szał bitewny w pełnej krasie:




Powyższe uczyniłem z wielką satysfakcją - mało które puzzle mnie tak rozczarowały.

Na pocieszenie - obraz w porządnej jakości:

























Brak komentarzy:

Arrow Puzzles "Sailing Ship at Sunset"

Puzzle z serii "gratis do większych zakupów". Dość stara (chyba już nieistniejąca) firma Arrow Puzzles. Puzzle wyprodukowane ...