sobota, 17 grudnia 2016

3 x Giles

Puzzle humorystyczne (rysunkowe) to to niezwykle popularna odmiana tematyczna w puzzlowym świecie.
Mnie specjalnie nie pociągają - na początku swojej przygody z puzzlami miałem z nimi krótki epizod w postaci "Szalonego Szpitala" i "Szalonych Książek". Wspominam je miło (zwłaszcza "Książki) ale nie tęskniłem zbyt do rysunków.

Jednak w zeszłym roku natknąłem się na kilka małych obrazków, które przykuły moją uwagę. 
Były to stare produkcje z rysunkami Ronalda "Carla" Gilesa.
Giles był angielskim rysownikiem, znanym głównie ze współpracy z Daily Express.


Udało mi się kupić 3 pudełka z jego pracami. 
Jak napisałem, puzzle były malutkie, miały odpowiednio 300, 300 i 260 elementów: 


Poszczególne obrazki:





Puzzle miały już swoje lata - pochodziły z 1976 roku:


Jeden obraz został wykonany przez Beaverbrook Newspapers Ltd., 
pozostałe 2 przez Hestairs Puzzles. 
Na ebay spotkać można wszystkie 3 (również w wersji 3 x 300).





Wzmianek o tytule nie było; na pudełkach znać było upływ czasu.


Sprzedawca, od którego je zakupiłem nie gwarantował ich kompletności.  


Puzzle były w bardzo dobrym stanie. Świetnie wykrojone, o wyraźnym nadruku. Dość cienkie ale wystarczająco sztywne. Powierzchnia była gładka i matowa. 









Puzzle miały niewielkie rozmiary więc można było je układać wszystkie na raz obok siebie:


W pewnym momencie dołączyła nawet córka: 



Moja radość z kompletności puzzli była równie wielka jak moje zaskoczenie tym faktem.


Liczba elementów (od góry):
260 Beaverbrook Newspapers Ltd
300 Hestairs Puzzles
300 Hestairs Puzzles

Wymiar każdego obrazka:
20,3x56cm

I zbliżenia:

Przerwany piknik:


Po drugiej stronie lustra (płotu):


Podaj dalej:



Santa Claus is coming to town:


Gorące przywitanie:




Puzzle dołączyły do tych nielicznych, które postanowiłem zostawić w moich zbiorach.
Gorąco polecam.

Brak komentarzy:

Arrow Puzzles "Sailing Ship at Sunset"

Puzzle z serii "gratis do większych zakupów". Dość stara (chyba już nieistniejąca) firma Arrow Puzzles. Puzzle wyprodukowane ...